Olvasási idő: 2 perc

Az oktatási rendszer átalakulásának folyamatát mutatta be és a pandémiás időszak alatt bevezetett online oktatás tapasztalatait elemezte dr. Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézet igazgatója a Kecskeméti Könyvtárban tartott előadásán.

Az oktatáskutató feltárta a rendszerszerű kihívásokat elméleti és gyakorlati példákkal illusztrálva, majd rávilágított arra, hogy a pandémiás korlátozások során a tanulás működött a megszokott iskolai színtér nélkül is. Az oktatási rendszer problémái helyett a tanulási élmény fókuszba helyezése hozhat eredményeket az oktatásban – tudtuk meg a szakértőtől.

A tanulás folyamatában legmeghatározóbb szerepe a pedagógusnak van- hangsúlyozta az előadó és rávilágított arra, hogy a tanár az ura a pedagógiai kompetenciáknak és az ő szolgái a módszerek, amelyek igényre szabott alkalmazásával lehet hatékonyan eredményeket elérni.

Mi legyen az iskola szerepe egy olyan világban, ahol a tanulás mindenhol és minden időben zajlik? Hogyan lehet motiválni tanulásra a diákokat? Szabad iskolaválasztás, vagy egyenlőség a célravezetőbb? Hasonló kérdések mentén hallhattak információkat és gondolkodhattak együtt dr. Setényi János oktatáskutatóval az érdeklődők.