Olvasási idő: 4 perc

Az MCC Vezetőképző Akadémia ez évi második vendége Dan Lauer vállalkozó volt.

"Az MCC Vezetőképző Akadémia ez évi második vendége Dan Lauer vállalkozó volt. Lauer az Amerikai Egyesült Államokból látogatott el hozzánk, ő a megálmodója a Waterbabies márkának, valamint ő az ügyvezető igazgatója a UMSL Accelerate-nek, a St. Louis-ban működő vállalkozásösztönző egyetemnek.

Az üzletember részletekbe menően beszámolt a Waterbabies megalapításáról és az azóta folyamatosan fennálló innovációs kényszerről. Véleménye szerint, aki nem innovál, az már áshatja is a saját sírját. Meglátása szerint egy remek történelmi időszakot élünk a vállalkozás-indításhoz, hozzátette: Magyarországra ugyanez vonatkozik.

Lauer mesélt nekünk a jelenlegi szakmai nehézségekről, a babapiaci trendek elemzéséről. A korunkban zajló társadalmi változások a babagyártás területén is megmutatkoznak, például abban, hogy a vásárlók már nemcsak a fehér bőrszínű babákat vásárolják. További trendhez való alkalmazkodás mutatkozik a „nemi viszonyokban” is, a játékbabák esetén is igény fogalmazódott meg arra nézve, hogy megjelenjen a nemi semlegesség (gender-neutrality). Lauer elmondta, hogy a Waterbabiesnél kiemelt hangsúlyt fektetnek a piacelemzésre, a vásárlók igényeinek felmérésére. Az igényekre adott vállalati reakciókat két csoportba sorolta: maginnováció és transzformációs innováció (core - and leap innovation). A maginnováció, ami az esetek 75%-a, apró változtatásokat jelent, míg utóbbi az átütő erejű újdonságot takarja. Kitért arra, hogy az USA-ban számtalan pert indítottak a vállalkozás ellen is; a legszélsőségesebb eset az volt, amikor valaki megitta azt a folyadékot, ami több évig egy babán volt, majd az ezután kialakuló rosszulléte miatt beperelte a céget. Előfordult továbbá olyan eset is, amikor feltételezhetően rákkeltő anyag használata miatt elölről kellett kezdeni egy új baba tervezését, hogy megelőzzék az esetleges egészségügyi, valamint a vállalkozást így érő anyagi és reputációs károkat.

Több tanáccsal is szolgált számunkra, ennek keretében megismerkedhettünk a ’bukj gyorsan, tanulj gyorsan’ mentalitással, amelyet szerinte egy vállalkozónak gyakorolnia kellene. Lauer három pontban szedte össze főbb tapasztalatait ezzel kapcsolatban: mindig ugrásra készen kell lenni; vállalkozással kapcsolatos félelmek mindig lesznek; tudatosnak kell lenni a jövőtervezésben. Különösen nehéznek nevezte Lauer azt a folyamatot, míg a nagy piaci szereplők észreveszik a jelentősen kisebb, de növekedésben levő vállalkozást.

Azon célból, hogy még közelebb hozza a vállalkozók mindennapjait, több játékos feladatot is hozott számunkra. Az egyik során a papírzsebkendők piacán kellett újdonsággal szolgálni. Az egyéni ötletelést követően csapatokba rendeződve kellett vállalkozásunkat felépíteni, prezentálni a többiek előtt és legvégül értékeltük egymást.

Bátran kijelenthetem, hogy Dan Lauer könnyed hangulatú hétvégi workshopja mindenkiben elültette a ’vállalkozni jó’ gondolatot. "

Tóth Máté Dániel (MCC Vezetőképző Akadémia) beszámolója