Olvasási idő: 2 perc

A mai változó pénzügyi világ útvesztőiben próbáltak eligazodást adni azok a szakemberek, akik részt vettek az MCC keddi kerekasztal-beszélgetésén. Az eseményen Derek Horstmeyer, a George Mason Egyetem pénzügyi professzora, Kadocsa Péter, az AEGON Asset Management vezérigazgatója és Oláh Márton, a Diófa Asset Management Igazgatósági tagja egyaránt azt hangsúlyozták, hogy az elmúlt hónapok legfőbb tanulságaként még a legváratlanabb helyzetekre is gondolni kell, ha pénzügyeinkről van szó.

A beszélgetés apropóját többek között az olyan sajnálatos események adták, mint például az orosz-ukrán  háború, az ellátási lánc problémák, az emelkedő kamatlábak, valamint a rekordmagas energiaárak, melyek nyomán a pénzvilág sokkal kiszámíthatatlanabbá vált. A résztvevők arról is szóltak,  hogy mit kell szem előtt tartaniuk a hétköznapi lakossági befektetőknek megtakarításaik kezelése során.

Kadocsa Péter szerint a 2010-es évek és a mostani évtized között nagyon nehéz párhuzamot vonni, hiszen számos olyan változás ment végbe, amely alapjaiban változtatta meg a világpiacot, mint például az ellátási lánc akadozása, valamint a Kínában tapasztalható népességcsökkenés. Oláh Márton kifejtette, hogy az elmúlt hónapok eseményei a fogyasztási szokásainkat fogja megváltoztatni és kiemelte, hogy az elkövetkező 12-18 hónap igazán nagy hatással lesz mindennapi  életünkre. Derek Horstmeyer megjegyezte, hogy az emelkedő kamatlábak valóban negatívan hatnak a gazdaságra, de véleménye szerint ez nem precedens nélküli, hiszen hasonló helyzettel találkozhattunk  2015-ben is.

A beszélgetés résztvevői egyetértettek abban, hogy a lakossági ügyfeleknek érdemes pénzügyi szakemberek tanácsára hagyatkozni befektetéseiket illetően még ha az többletköltséggel is jár, valamint felhívták a figyelmet a különböző jutalékmentesnek mondott részvénykereskedésre szakosodott alkalmazások hátulütőire. A szakemberek továbbá megemlítették, hogy az elmúlt hónapok tanulsága az, hogy még a legváratlanabb helyzetekre is gondolni kell és fel is kell rá készülni, emellett pedig előtérbe kerül az ügyfelekkel való személyes és szorosabb kapcsolattartás.