A közlekedés egyre fontosabb a modern világban, a professzionális életünkben ugyanúgy, mint a szabadidőnk szervezésénél. A célunk az, hogy gyorsan, kényelmesen és olcsón jussunk el egyik pontból a másikba. Ezen elvárásokra tökéletes választ ad az új vármegyebérlet és az országbérlet. 

Ezek a bérletek számos vonalon felhasználhatóak. A 30 napos érvényességű utazási okmányok egységesen érvényesek a MÁV-START, a HÉV, a Volánbusz és a GYSEV járatain is. Kivételt egyedül a helyjegyköteles vonatok, az 1. osztály, valamint a helyi közösségi közlekedési társaságok, így például a BKK járművei képezik. 

Az új konstrukció emellett kifejezetten olcsó utazási alternatívát kínál. A vármegyebérlet 9.450 forintba kerül majd, azonban a munkáltató ennek 86 százalékát megtérítheti, így a dolgozó tényleges költsége csupán 1.300 forint lesz. A diákok pedig 90 százalékos kedvezményre jogosultak, így számukra a teljes havi költség 1.000 forint alatt van. Az országbérlet teljes ára 18.900 forint, mely dolgozók esetében 2.600, míg diákoknál 1.890 forintos havi kiadást jelent mindössze. 

Az alacsony ár mellett komoly előny az utazási idő csökkenése és a kényelem növekedése is. A bérlet vásárlója ugyanis az indulási időpontok és saját preferenciái figyelembevételével tudja optimális módon összeállítani az útitervét. 

A közlekedéshez való könnyebb és olcsóbb hozzáférés segítheti a munkavállalókat abban is, hogy akár távolabbi munkalehetőségeket is megfontoljanak. Ez nem csupán a regionális munkanélküliségi mutatók javításában előnyös, hanem a gazdasági teljesítmény és a bérek növekedését is elősegíti, ezáltal támogatva a magyar családok életszínvonalának emelkedését. 

Az új bérletek emellett támogatják a tömegközlekedés optimális kihasználtságának növekedését is. Ez nem csak azért szerencsés, mert csökkenti az utazásaink környezeti terheit, hanem azért is, mert az alternatívák közötti választási lehetőség csökkenti a közlekedés miatt kieső szabadidőt is. 

Mint minden újdonságnak, természetesen a vármegye- és országbérleteknek is lehetnek olyan aspektusai, melyek nem feltétlenül pozitívok. Bár mindkettő olcsó utazási alternatívát kínál, ez azonban csak akkor igaz, ha a bérleteket ki is használjuk. Aki hajlamos elhagyni dolgokat, neki egy bérlet nem feltétlenül jó választás, ahogyan azoknak sem, akik nagyon keveset utaznak. Problémát okozhat az is, ha az új konstrukció túlságosan népszerű lesz, ez ugyanis zsúfoltságot okozhat egyes járatokon. 

Az új ország- és vármegyebérlet rugalmas, olcsó, időt spóroló, a földrajzi lehetőségeket kitágító alternatívát nyújthat azok számára, akik rendszeresen közlekednek. Mindenképpen érdemes megfontolni a megvásárlását azoknak, aki utazási költségeiket csökkenteni, a közlekedésük sebességét és kényelmét pedig növelni szeretnék.