Az MCC-Mindset Pszichológia Iskola célja hazánk és a szakma legígéretesebb és legkiválóbb pszichológusainak kinevelése. Ennek megfelelően az Iskola disszeminációs, oktatási, tudományos, és tudománykommunikációs munkálatait az evidencián alapuló, interdiszciplináris, és természettudományos megközelítés határozza meg.
Az Iskola hallgatói ilyen szellemiségű hazai és nemzetközi, személyre szabott lehetőségekben és mentorálásban részesülhetnek. Azokat a hallgatókat keressük, akik vagy - a tudományos eredmények értelmezésében, értékelésében képzett, azokat a gyakorlatban alkalmazó - gyakorló szakembernek készülnek, illetve akik kombinált gyakorló-tudományos, vagy tudományos pályára készülnek. Az Iskola célja, hogy mindehhez felépítsen, fenntartson, és folytonosan fejlesszen egy olyan közösséget, amelyben azon hallgatók, akik emberi elméket fognak formálni, egyaránt tanulnak egymástól és oktatóiktól. Egy olyan közösséget, amely a fenti céloknak melegágya és ösztönzője és amely meghatározó szakmai értékeknek és kapcsolatoknak is forrása.
Az oldal angol változatához kattintson ide:
Akadémiai és Kísérleti Pszichológia Műhely
Személyiségzavarok a mindennapjainkban
A személyiségzavarok olyan mentális betegségek, amik átfogó nehézségekhez vezetnek az életünk számos területén: főként a munkában, a kapcsolatainkban és az önmagunkkal való viszonyunkban. Emellett az efféle lelki betegségek általában az abban szenvedő személy szenvedésén túl a környezetben is mély nyomot hagynak. A kurzust Egri Áron vendégoktató tartja.Hogyan lesz egy agyhullámból pszichológia?
Interaktív EEG bemutató és demonstráció. A kurzust Dr. Bunford Nóra és Takács Mária, vendégoktató tarja.Tudománykommunikáció
A tudományos pálya során elkerülhetetlen a kutatási eredmények különböző hátterű közönségek (bírálók, opponensek, oktatók, diákok, laikusok, stb.) előtt történő ismertetése.A kurzus során az előadói készségek csiszolásával, a magabiztos színpadi jelenlét fejlesztésével foglalkozunk.Sport és Teljesítmény Műhely
Teljesítmény intelligencia
Rengeteg kutatás foglalkozik a sportban, üzleti életben, valamint az előadóművészetben megjelenő teljesítmény növelésével. Sokkal kevesebb információval rendelkezünk arról, hogy hogyan ívelnek át a csúcsteljesítők által használt kognitív-affektív technikák a különböző téthelyzetek között. Az intelligencia különböző megjelenési formái nem tudnak magyarázatot adni, hogy egyes készségek és a tehetség meglétén felül, mi az ami lehetővé teszi, hogy egyes emberek kiemelkedő teljesítményt adjanak le, mindezt úgy, hogy az az idő múlásával is fenntartható legyen. A teljesítményintelligencia konstruktuma erre tesz kísérletet. A kurzus célja, hogy a részvevő hallgatók elméleti és gyakorlati tudást szerezzenek a fenntartható teljesítmény pszichológiai összetevőiről, valamint ezek mindennapokba ültethető alkalmazási lehetőségeiről. A kurzust Sárkány Dominik tartja.Sportpszichoterápia az alkalmazott sportpszichológiában
Életkori sajátosságok mentén, a gyermekkortól a felnőttkoron keresztül az idősek sportjáig szisztematikus áttekintése a korosztályspecifikus jelenségeknek mint, kognitív affektív működés, testkép, fejlődéslélektani elemek. A kurzust Dr. Csenki Laura, Dr. Goschi Gabriella és Dr. Pálvölgyi Ágnes vendégoktatók tartják.Elméleti bevezető a sport- és teljesítménypszichológiába
A kurzus átfogó képet nyújt a sport- és teljesítménypszichológia alapvető elméleti és gyakorlati aspektusairól. A kurzus célja, hogy a hallgatók megismerkedjenek a sportpszichológia alapfogalmaival, főbb irányzataival és kutatási területeivel, valamint megértsék a pszichológiai tényezők szerepét a sportteljesítményben és a mindennapi életben.Mentális ellenállóképesség fejlesztése
A kurzus fő fókusza a mentális ellenállóképesség (4C modell alapú) fejlesztési lehetőségeinek bemutatása hazai és külföldi modellek ötvözése alapjánSzemélyes hatékonyság fejlesztése
A kurzus célja, hogy a résztvevők nagyobb tudatosságra és rezilienciára tegyenek szert a legkülönbözőbb kihívásos helyzetekben segítve a hatékony alkalmazkodást, döntéshozatalt, valamint az önszabályozást, ami mind a személyes, mind a szakmai előremenetelük során hasznos lehetKognitív és Neuropszichológia Műhely
Hálózat-neurobiológiai megközelítések
A kurzus során a hallgatók különböző időbeli és térbeli felbontást biztosító megoldásokat ismernek meg az agyi idegsejt-hálózat működésének megértésével kapcsolatban. Olyan anatómiai, élettani, genetikai és viselkedés-biológiai megközelítéseket mutat be, melyek a 21. század vívmányai, a legmodernebb eljárások, melyek ismerete nélkül a multidiszciplináris publikációkat lehetetlen megérteni. Egyetemi oktatásban ilyen átfogó, összefoglaló kurzus jelenleg nincs. A kurzust Mátyás Ferenc vendégoktató tartja.Az idegtudomány áttörései
Az idegtudomány az utóbbi évtizedek legdinamikusabban fejlődő tudományterülete, ahol mindig kilátásban van egy újabb áttörés. Ezeket a technológiai csodákat ismerjük meg közelebbről, felderítve a legújabb eredményeket is. A bolygóideg (vagus nerve) ingerlését szorongásos zavarok kezelésére kezdték használni, azóta pedig számos más érdekes hatást is leírtak a kutatók. Az epidurális ingerlés a gerincvelő sérülésének következtében kialakuló bénulás ellenszere lehet, a sci-fi technológia már valóság. A fókuszált ultrahangos ingerlés lehetővé teheti, hogy a koponya felnyitása nélkül ingerelhessék az agyvelőt, illetve forradalmasíthatja az agy gyógyszerezését is.Vitás kérdések az agykutatásban
A Behavioral and Brain Sciences című folyóirat az agykutatás egyik legnagyobb presztízsű lapja, melyben páratlan mélységben tárgyalnak egy-egy témát. A különlegességét az adja, hogy az áttekintő cikkekre számos kutató és kutatócsoport küld be válaszokat, amikkel vitáznak vagy árnyalják, kiegészítik a cikkben festett képet. A kurzus alapját ezek az anyagok adják, a hallgatók a kommentárokat felhasználva szállhatnak vitába az oktatók által prezentált elképzelésekkel.Kapcsolódó hírek

Living Freedom Summer School: Szerezz új ismereteket a szólásszabadságról, vitázz és tanulj Londoban!

Gyermekkori szorongás: okok, lefolyás, lehetséges kezelési formák

Az MCC-Mindset Pszichológia Iskola konferencián járt Barcelonában

Tényleg fejben dől el? – Mentális teljesítményfokozás a sportban

A különbség a tudatosság – mentális teljesítményfokozás a sportban
