Az elmúlt években sorra rendeznek Európában és Magyarországon is a történelemtanítás és állampolgári nevelés céljait és megközelítéseit újraértelmező, megkérdőjelező konferenciákat és szakmai eseményeket. Miért tanítunk történelmet, milyen prioritások és fókuszok jelennek meg a tanításban és milyen perspektívák láthatók a következő évekre vonatkozóan? Kollégáink a történelemtanítás csatatereiről beszélgettek. Dr. Setényi János, az MCC Tanuláskutató Intézet igazgatója, az Expanzió Humán Tanácsadó Kft. alapító ügyvezetője, történelem-finn szakos tanár, tanuláskutató. Dr. Kovács Örs László, az MCC Középiskolás Program vezető történelemoktatója, a Budai Ciszterci Szent Imre Gimnázium történelem-francia szakos pedagógusa, a Szent Imre Katolikus Tankönyvsorozat főszerkesztője. Fodor Richárd, az MCC Tanuláskutató Intézet kutatója, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem oktatója.