Az AUKUS védelmi megállapodás 2021 szeptemberében született Ausztrália, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok részvételével, mely elsősorban a Csendes-óceán térségének biztonságát hivatott fokozni.
A Karrier és Alumni Központ egyik kiemelt célja az alumni közösség visszacsatornázása az MCC vérkeringésébe és mindennapjaiba, aktív és kölcsönös előnyöket biztosító kapcsolat kialakítása a jelenlegi hallgatók és a karrierjükben sikeres, tapasztalt alumnák és alumnusok között.
A régi bölcsesség szerint egy gyermek felneveléséhez egy egész falu kell. Gyermekeink gondozása az emberiség történetében hosszú ideig nemcsak az édesanya vagy a szülőpár kizárólagos feladata volt, hanem egy közösségé, a többgenerációs családé és a szomszédságé is.
1848 őszén a végbement polgári átalakulás vívmányainak megőrzése érdekében a Batthyány Lajos vezette első felelős magyar kormány önvédelmi háborúra kényszerült a bécsi udvarral szemben.
A Budapesti Fesztiválzenekar a világ egyik legkiválóbb szimfonikus zenekara, ahol a legmesteribb komolyzenészek dolgoznak, akik Európa legrangosabb koncerttermeibe is visszajáró vendégek.
2014-ben, majdnem tíz évvel ezelőtt került sor a skót függetlenségi népszavazásra. Akkor a politikai unió fenntartása mellett tette le a voksát a skót választók több, mint 55 százaléka.
A történelemtankönyvek mögött álló újgenerációs fejlesztési folyamatok eredményeiről beszélgetett Dr. Nánay Mihály, Dr. Kovács Örs és Fodor Richárd a Tanuláskutató Intézet podcastjában.
25 évvel ezelőtt az 1998-as nagypénteki egyezmény megkötésével békés úton sikerült lezárni az ún. Bajokat, egy 30 éven lekeresztül tartó erőszakos nemzeti-vallási konfliktust Észak-Írországban.
Egy klasszikus diszciplína új megközelítéseiről és fejlődési irányairól Dr. Nánay Mihály és Dr. Kovács Örs történelemtanár szakértőkkel beszélgetett Fodor Richárd a Tanuláskutató Intézet podcastjában.
Milyen trendek jelennek meg az oktatástechnológiában? Hogyan kapcsolódik a pedagógia és oktatástechnológia? Mi az edtech (oktatástechnológia) szerepe a tanításban?
Milyen trendek jelennek meg az oktatástechnológiában? Hogyan kapcsolódik a pedagógia és oktatástechnológia? Mi az edtech (oktatástechnológia) szerepe a tanításban?
A digitális önvédelem témaköre sok kérdést vet fel a mindennapokban, főleg, ha fiatalok kerülnek a téma fókuszába. Mennyire engedjük netezni a gyerekünket?
Mik a légimentők kulisszatitkai? Hogyan zajlik a légimentés, és miért világszínvonalú a magyar mentős ellátás? MCC Podcast Dr. Constantinovits Miklóssal!
Az MCC Középiskolás Programja a kiemelkedően tehetséges, szorgalmas és motivált középiskolás tanulók számára 2023 tavaszán ismét meghirdeti az MCC Középiskolás Ösztöndíjprogramját.
Mai adásunkban egy nagyon fontos, ám megosztó kérdést fogunk körbejárni: létezik-e keresztény feminizmus, mit jelent a keresztény nőpolitika és vajon mennyire népszerű a fiatalok körében?
A GeoPod legújabb adásában egy beszélgetést hallhatnak Dani Zoltán székely származású, nyugalmazott ezredessel, aki több mint 30 éven át szolgált a jugoszláv, később a szerb hadseregben.
Az epizódban Leszkó Miklóssal, a Hungarian-American Business Leaders Scholarship jelenlegi ösztöndíjasával beszélgettünk a programról, amely következő évfolyamára 2023. április 16-ig várja a jelentkezőket.
Napjainkban pedig talán még igazabb ez az állítás, mint valaha: a politikai kommunikáció szinte teljes egészében elfoglalta a politikai cselekvés palettáját.
Az AUKUS védelmi megállapodás 2021 szeptemberében született Ausztrália, az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok részvételével, mely elsősorban a Csendes-óceán térségének biztonságát hivatott fokozni.
Az utóbbi időben Kínát az Egyesült Államok nagy ellenfeleként emlegetik a szakértők, de újonnan felerősödő fegyverkezési versenyben a kínai vezetésnek van egy ütőkártyája, aminek nem tulajdonítunk elég nagy jelentőséget.
A technológia és közoktatás érintkezése több ezer éves kihívás. A sumér agyagtáblák, a középkori kréta és fatábla, az iskolarádió majd iskolatelevízió és végül korunk digitalizációja mindig „forradalmi” változásoknak tűntek, melyek alapjaiban kérdőjelezték meg -az akkori hagyományos – tanítás és tanulás létjogosultságát.