A beszélgetés középpontjában a HistóriApp nevű új mobilalkalmazás áll, amely a 20. századi magyar történelem feldolgozását teszi elérhetővé játékos, diákbarát formában, mégis szigorúan a Nemzeti alaptanterv és a történelem kerettanterv alapján. Az alkalmazás célja, hogy segítse a középiskolásokat - akár az emelt szintű történelemérettségire való felkészülésben és egyetemi vizsgafelkészítésben is – egyúttal motiválja is őket a történelmi tudás elmélyítésére. A beszélgetés során szó esik arról, hogyan született meg az alkalmazás ötlete egy kutatói és tanári együttműködés eredményeként, milyen pedagógiai célokat szolgál, hogyan épülnek fel a tartalmi egységek – Trianontól a rendszerváltásig –, milyen játékosítási elemek segítik a tanulást, hogyan jelennek meg benne a legújabb történettudományi eredmények, valamint arról is, hogyan illeszthető be az applikáció a tanórai munkába, szakköri foglalkozásokba vagy akár önálló tanulásba is. A beszélgetés során a résztvevők kitérnek a digitális világról gyakran felmerülő kritikákra is, érintik az online tartalmakkal járó addikció veszélyeit és választ adnak a felmerülő kérdésekre. A beszélgetésben szóba kerülnek a jövőbeli fejlesztési tervek is, beleértve a tartalmi bővítést, nemzetközi kitekintést és adatbázis-összekapcsolásokat. A fejlesztők álláspontja szerint a HistóriApp egy korszerű tanulási eszköz, amely a diákok nyelvén szól, motivál, és közösségi élménnyé formálja a történelem tanulását. Az alkalmazás Android és iOS készülékekre egyaránt elérhető, ingyenes, és nemcsak egyéni tanulásra, hanem csoportos versenyekre, iskolai foglalkozásokra is kiválóan alkalmas.
Szereplők:
Nyári Gábor – történész, a RETÖRKI ügyvezető igazgatója
Chira Csongor – történelemtanár, RETÖRKI tudományos segédmunkatársa
Fodor Richárd – Tanuláskutató Intézet kutatásvezetője