Hogyan segíthetik a történettudományi intézetek és levéltárak a köznevelést? A Rendszerváltás Történetét Kutató Intézet és Levéltár Történelemdidaktikai és Pedagógiai Műhelyének két tagjával, Chira Csongorral (Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium, EKKE doktorjelölt) és Németh Mátéval (újpesti Babits Mihály Gimnázium, PPKE doktorjelölt) beszélgetett a podcast házigazdája, Fodor Richárd (MCC Tanuláskutató Intézet kutatásvezető) arról, hogyan született meg a Műhely, milyen célkitűzései vannak, és miként illeszkedik a RETÖRKI küldetéséhez. A beszélgetés során szó esett a forráskiadványok köznevelési hasznosításáról, a levéltárpedagógia lehetőségeiről. Érintettük azt is, hogy a RETÖRKI platformjai miben nyújtanak többet a hagyományos tankönyvi narratíváknál, illetve milyen hazai és nemzetközi együttműködések mentén képzelhető el a jövő történelemtanításának megújítása a levéltár közreműködésével.

Szereplők:

Chira Csongor – történelemtanár, RETÖRKI tudományos segédmunkatársa

Németh Máté - történelemtanár, RETÖRKI kutatási munkatárs

Fodor Richárd – Tanuláskutató Intézet kutatásvezetője