Előadás: A játékos tanulás módszertani megközelítése – Tervezéstől az értékelésig
Az előadóról:
Dunai Márk Bence közel tíz éve foglalkozik az élményalapú nem formális, informális tanulási helyzetek pedagógiai eszköztárának, módszereinek, tanítási folyamatokba történő alkalmazásával, beépítésével. Történelem és kommunikáció szakos tanárként, közösségszervezőként, trénerként, a kárpátaljai gyermekotthonoktól a multinacionális cégeken át, az ausztráliai hétvégi magyariskolákig, sokszínű és értékes szakmai tapasztalatokkal gazdagodott.
Pedagógiai módszerek: játékos tanulási helyzetek kialakítása, saját-élményszerzés
A játékos tanulás a komoly és komplex fejlesztési lehetőségek valódi kincsestára. Nem csupán a tanulási motiváció fenntartásába, az új ismeretek kialakításában és alkalmazásában, hanem a problémamegoldó gondolkodás, valamint a szociális kompetenciák megerősítése tekintetében is nélkülözhetetlen eszköz tud lenni.
A workshop célja, hogy résztvevők bővítsék és elmélyítsék a játékos tanulásban rejlő pedagógiai lehetőségekről szóló ismereteiket. Sajátélményű tapasztalaton keresztül haladjanak végig egy játékos tanulási helyzet megtervezésének és kivitelezésének folyamatán, kiemelt hangsúlyt fektetve a kitűzött tanulási célok és eredmények megvalósulására, értékelésére.
10 tipp a játékos tanításhoz:
- A kitűzött fejlesztési célokhoz rendeld a játékot!
- Egy jó kerettörténet már fél siker!
- Vonj be minél több érzékszervet!
- Építs az előzetes tudásra, tapasztalatokra!
- Építs a tanulói interakciókra!
- Szintezd, fokozd a kihívásokat!
- Bíztass és bátoríts!
- Teremts biztonságos közeget a hibázáshoz!
- Adj döntési, választási lehetőséget!
- Mindig szánj időt a reflexióra, értékelésre.
Kiegészítő anyagok: