Előadás: Pénzügyi kultúra fejlesztése felsős fokon

Az előadóról:

Kunstár András, az MCC FIT Program Pénzügyi Tudatosság II. kurzus oktatója, a Pénzügyi Tudatosság kurzusok munkacsoport-vezetője, valamint a Középiskolás Program újonnan induló pénzügyi tematikájú kurzus oktatója.

A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Karán végzett közgazdászként, azonban már a középiskolás tanulmányai alatt nagy érdeklődést mutatott az üzleti tervezés iránt. Egy regionális majd egy országos verseny győzteseként eljutott a Washington Business Weekre, ami megalapozta a pénzügyi jövőjét.

Az MCC FIT Program keretén belül interaktív foglalkozásain a diákok egyéni és csoportos feladatok mentén szerzik meg az új ismereteket, vagy bővítik tudásukat. A korosztályra (általános iskola felső tagozat) jellemző, hogy ismerik a modern pénzkezelési formákat, hallottak már a kriptovalutákról, és nyitottak még alaposabban megismerni azok előnyeit, esetleges veszélyeit. Úgy tartja, hogy a diákokat a játékos feladatok mentén lehet a legjobban oktatni.

A blended-learningnek köszönhetően a foglalkozásain kifejezetten gyakorlatorientált, mindennapi életből vett valós példákat és esettanulmányokat dolgozzák fel a diákok.

Javaslatok, amelyek adaptálhatók a tantermi oktatás keretén belül:

  1. Pénzügyi személyiségteszt kitöltése és csapatokban való átbeszélése.
  2. Vitakört szervezni, hogy mi szól az egyes pénzügyi döntések mellett vagy ellen
  3. Érdekes rövid videókat levetíteni, majd elemezni a mondandóját, pl.: numizmatika, befektetések, hogyan költsünk kevesebbet
  4. Pénzügyi Activity a tanult fogalmakkal, Kahoot, Menti kvíz, amivel biztosan le lehet kötni a figyelmüket

Érdemes minél több játékos feladatot vinni az oktatásba, ha megoldható IT eszközök bevonásával, mert az teszi igazán élménnyé a tanulást.

Kiegészítő anyagok: