Előadás: A jövő vezetőinek felkészítése a küszöbön álló kihívásokra
Az előadóról:
A hazai katonai felsőfokú tanulmányait követően a 270 éves múlttal rendelkező Sandhurst-i Királyi Katonai Akadémián végzett, ezt követően több hazai katonai és civil egyetemen szerzett másoddiplomákat, és PhD fokozatot. Katonai karrierjét 1993-ban kezdte, hadszíntéri szolgálaton vett részt az Iraki Szabadság-hadműveletben, valamint Afganisztánban, és karrierje nagy részét a Magyar Honvédség különleges műveleti képességének megalkotásával és fejlesztésével töltötte. 2011 júliusától az USA-ban, a NATO Stratégiai Transzformációs Parancsnokságon teljesített szolgálatot, a NATO Szövetséges Transzformációs Parancsnokság parancsnokának (SACT) képviselőjeként a Pentagonban dolgozott, ahol az amerikai egyesített vezérkarral, a Védelmi Minisztériummal, illetve a Washingtonba települt kiemelt kutatóintézetekkel tartotta a kapcsolatot. Amerikai tartózkodása alatt elvégezte a Harvard Egyetem felsővezetői tanfolyamát, illetve a Stanford Egyetem szervezeti innováció szakát.
2018 óta a Magyar Honvédség védelmi innováció terén végzett átalakító munkáját vezette a nemzeti fegyverzeti igazgató kutatás-fejlesztésért és innovációért felelős helyetteseként.
A különleges műveleti képességfejlesztés kapcsán a gerillaharc és a terrorellenes hadviselés szakértője, az ehhez kapcsolódó vezetéselméletet – a hagyományostól eltérő küldetés alapú vezetést –, a V.U.C.A. környezetben sikeres változásmenedzsmentet, illetve a szervezeti átalakítás innovatív módszereit és annak az üzleti életben való alkalmazhatóságát kutatja, rendszeresen publikál, és előadásokat is tart a témában.
Első könyve Szolgálj, hogy vezethess! címmel 2016-ban jelent meg, második könyve, A stratégia művészete 2019 májusában, harmadik könyve pedig Vállalati Gerillák címmel 2021 decemberében látott napvilágot.
2020 óta az MCC Vezetőképző Akadémia, majd 2022-től az MCC Flow Kutatóintézetének vezetője.
Napjaink talán egyik legnagyobb vezetői kihívása, hogy egyszerre kell megfelelnünk a kor kihívásainak, ami nagy méretű rendszerek bürokratikus elveken történő működtetését és a menedzsment folyamatok tökéletesítését igényli, illetve ezzel párhuzamosan kell megújulni, ami innovációt, és problémák kreatív megoldását feltételezi. A jövő vezetőinek készen kell állniuk a szervezeti változási folyamatok élére állni és ezt a két területet egyszerre menedzselni.
Az egyre gyorsabb ütemű környezeti változásokhoz csak úgy leszünk képesek alkalmazkodni, ha radikálisan újra-gondoljuk az egyéni és szervezeti tanulási folyamatainkat, vezetési elveinket és szervezeti irányítási rendszerinket.
Ez a szemléletmódbeli megújulás egyszerre igényli az akadémiai gondolkodást, és a gyakorlati módszertanokkal való kísérletezést. Hogyan tudjuk a mai oktatási rendszer pedagógusait és intézményvezetőit segíteni, hogy helyt tudjanak állni a mindennapokban? Hogyan lehet az oktatás folyamatait megújítani az eredményesség fejlesztése mellett? Milyen ma egy jó vezető kompetenciafája? Milyen készségeket kell fejleszteni, milyen technológia trendeket szükséges felismerni, és mely karakterjellemzőket kell erősíteni illetve figyelembe venni az oktatási folyamatok menedzsmentje szempontjából? Milyen technológiai módszerek állnak rendelkezésünkre az oktatási módszerek újragondolásához?
Megannyi kérdés, amire a workshop résztvevői igyekeznek válaszokat adni.