Eric Hanushek a Stanford Egyetem Hoover Intézetének Paul és Jean Hanna Senior Fellow-ja. Vezető szerepet tölt be az oktatási kérdések gazdasági elemzésének fejlesztésében, és az iskolák hatékonyságával, erőforrás-felhasználásával és gazdasági eredményeivel kapcsolatos munkái gyakran beépültek mind a nemzeti, mind a nemzetközi oktatáspolitika tervezésébe. Kutatásai olyan különböző területekre terjednek ki, mint a tanárok minőségének, a magas szintű elszámoltathatóságnak és az osztálylétszám csökkentésének a teljesítményre gyakorolt hatása, valamint a kognitív készségek szerepe a nemzetközi növekedésben és fejlődésben. Úttörő elemzése, amely a tanárok minőségét a tanulók teljesítményén keresztül mérte, képezi az alapját a tanárok és iskolák hozzáadott értékével kapcsolatos jelenlegi kutatásoknak. A dallasi Texasi Egyetem Texas Schools Project végrehajtó bizottságának elnöke, a National Bureau of Economic Research munkatársa és a Koret Task Force on K-12 Education tagja. Jelenleg a National Board for Education Sciences igazgatótanácsának elnöke, és a CESifo Research Network oktatásgazdaságtani koordinátora. Az Egyesült Államok Légierő Akadémiájának kitüntetett diplomásaként a Massachusetts Institute of Technology-n közgazdaságtanból doktorált. Az amerikai légierőnél szolgált 1965-1974 között.