Szakmai és politikai vita lobbant fel, hogy szükséges-e a mobiltelefonok integrálása az oktatásba, amely bár számos lehetőséget kínál, legalább ennyi kihívást is figyelembe kell venni. Több nyugat-európai országban már korábban döntöttek az okoseszközök korlátozása vagy betiltása mellett és számos tanulmány is megjelent, amely újra előtérbe helyezi a hagyományos oktatási és tanulási módszerek hatékonyságát.
Vajon lehetséges a digitális eszközök és a hagyományos tanítási módszerek kombinációja és mindez támogathatja a tanulást? A pécsi MCC őszi pedagógus konferenciáján az oktatásban teret öltő digitálizáció és hagyomány szerepkörét járjuk körül meghívott szakértőinkkel.
Időpont: 2024.11.11. (hétfő)
Helyszín: MCC Pécs (7622 Pécs, Czinderi u.6.)
Program
9:30 - 10:00 - érkezés, regisztráció
10:00-10:10 - konferencia megnyitása - Erdei Krisztián - pécsi képviselet-vezető
10:10 -11:40 - „Iskolai telefonböjt és ami mögötte van” – kerekasztal beszélgetés
Beszélgetőpartnerek:
- Hal Melinda (MCC) - MCC Tanuláskutató Intézet, klinikai szakpszichológus, közgazdász
- Dr. Gyuris Petra (PTE) - PTE BTK Pszichológia Intézet habilitált egyetemi docense, tanulásmódszertani tanácsadó, "Minek puska?" Tanulástechnika Tanfolyam vezetője
- Pöltl Ákos (MCC) – MCC Ifjúságkutató Intézet, kutató-szakértő
11:40 – 12:30 – ebédszünet
12:30 – 13:45 – „Mit tehet a pedagógus, ha árnyék vetül az osztályteremre? – Stresszel való megküzdés egy osztályfőnöki óra keretein belül” - előadás
Zsidi Zsófia (MCC) – MCC Középiskolás Program, vezető oktató
Az iskolai élet sosem volt könnyű. Számtalan olyan helyzettel kell megküzdenünk, amelyek érzelmileg megterhelhetik a diákokat, a pedagógusokat. Veszteségek, akadályok és fokozott stressz terhe alatt. Az előadás során megismert gyakorlatok közül ki-ki a maga és diákjai lelki alkata szerint válogathat, és akár egy osztályfőnöki óra keretein belül is alkalmazhat a stresszel való megküzdés jegyében. Az előadás célja, hogy mentőövet adjon a pedagógus kezébe a tanteremben dúló érzelmi viharok esetére.
13:45 – 14:00 – kávészünet
14:00-15:30 – „Játékosítás ötvözése a hagyományos módszerekkel az oktatásban”
Szabolcsi Marcell - magyar-történelemtanár, dráma és színházpedagógus, mentor, tréner
Egy személyes attitűdváltás története, amelyben nagy szerepet játszik rosszul funkcionáló rendszerek és az ajtón kopogtató kiégés felismerése. Hogyan vezetett el az értékelés újradefiniálása minden pedagógiai folyamatban résztvevő – diák, tanár, szülő – szemléletváltásához, a hagyományos folyamatok átkeretezéséhez és stresszmentesebb mérési tapasztalatokhoz? Röviden; szükség volt egy - már nem is olyan újdonságnak számító - gondolkodásmódnak, a játékosításnak, amely tantermi környezetben hozott érdemi változást a mindennapi tanári munkámban. Igazi, megállíthatatlan fejlődési lehetőség: innováció, felelősségvállalás és autonómia rugalmas keretben.