Olvasási idő: 3 perc
Az eseményen számos érdeklődő vett részt a Zalaegerszegi és a Nagykanizsai Tankerületi Központ intézményeiből és a szakképzési centrumok oktatói közül. A rendezvénysorozat célja, hogy az általános iskola felső tagozatos és a középiskolás korosztály tehetséggondozási lehetőségeit és az MCC két programjának (Fiatal Tehetség Program és Középiskolás Program) módszertanát bemutassa.
Önmagában a tehetség felismerése a családban bontakozik ki, azonban szükséges látnunk, hogy csak a pedagógusokkal és az oktatás további szereplőivel együttműködve lehet eredményeket elérni. A pedagógusok és az érdeklődő szakemberek olyan színtéren formálhatnak véleményt, amely lehetőséget biztosít a közös konszenzuson alapuló párbeszédre, valamint megoszthatják egymással módszertani tapasztalatikat és innovatív ötleteiket.
Zalában igen magas színvonalú tehetséggondozás folyik az iskolákban, például szakkörök, műhelyfoglalkozások, versenyfelkészítések formájában – emelte ki a köszöntőjében Dr. Sali Zsófia, a zalaegerszegi MCC képviselet-vezetője. A pedagógusok visszajelzései szerint ezeket jól kiegészíti az MCC képzési portfóliója. Az intézményi együttműködéseknek hála a diákok olyan készség- és képességfejlesztő, valamint ismeretszerzési lehetőséghez juthatnak, amely aztán visszahat az iskolai teljesítményükre is, ráadásul egy inspiráló, motiváló közösség tagjaivá válnak. Az MCC előadásokkal, tréningekkel színesíti az iskolák pályaorientációs vagy tudományos napjait, illetve a pedagógusoknak is kínál szakmai előadásokat.
A konferencián Dr. Deli Gergely, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem rektora bemutatta a Nemeskürty István Kar szervezetét és feladatkörét. Az új kar küldetése, hogy gyakorlatorientált képzés keretében oktassa a tanári hivatást választó hallgatókat, akik terepgyakorlatokon is részt vesznek, és adott szakokon osztatlan képzési forma keretében tanári és bölcsész diplomát is szerezhetnek.
Szakos Enikő, az MCC Tanuláskutató Intézetének oktatáskutatója az okoseszközök tanulásban-tanításban betöltött szerepéről tartott előadást. Kiemelte, a napi ajánlott képernyőidő betartása egészségügyi szempontból is szükséges, ezért üdvözölte a hazai szabályozást, amely ehhez is hozzásegíti a diákokat. A szakértő felhívta a figyelmet olyan kutatási eredményekre, amelyek szerint a táskába rejtett telefonok is elvonják a figyelmet, ezért a tanulásra, illetve a tanítóra történő százszázalékos koncentráláshoz a készülék más helyiségben történő elhelyezése szükséges. Az előadó – elismerve, hogy az okoseszközök számos esetben segíthetik a tudásátadást – arra bíztatta a zalai pedagógusokat is, hogy a képernyőhasználat bizonyított idegrendszeri, személyiség- és teljesítménybeli károsító hatása miatt mérlegeljék az okoseszközök tantermi használatát.