Olvasási idő: 2 perc

Az MCC Középiskolás Program kecskeméti diákjai megálmodták Kecskemét városát 2050-ben, amelyet a Digitális Tudásközponttal együttműködve megalkottak egy interaktív terepasztalon. A projektmunka során feltárt és kidolgozott város jövőjére vonatkozó javaslataikat bemutatták a fiatalok Szemereyné Pataki Klaudia polgármester és Engert Jakabné alpolgármester részére.

Nyolc fejlesztendő szakterületet helyeztek fókuszba a diákok, amelyeket látványos terepasztalon is ábrázoltak 3D nyomtatással. Elképzeléseiket az alábbi szakterületek mentén ismertették: kultúra és szórakozás, oktatás, egészségügy és sport, infrastruktúra, közlekedés, ipar, energetika és mezőgazdaság.

A városvezetőknek bemutatott jövőkép 2 horizontális elvre épül: a digitalizációra és a fenntarthatóságra. A diákok arra törekedtek hogy ez a két elv minden fejlesztési területen erősen érvényesüljön.

Az oktatási intézményeken átívelő projektmunkában a Kecskeméti Bolyai János Gimnázium, a Katona József Gimnázium, a Kecskeméti SZC Kada Elek Technikum és a Szent Benedek PG Technikum diákjai fogtak össze a város jövőjének tervezésében. Számos informatikai módszerbe betekintést nyerhettek, elmélyültek a robotika és a programozás világában, valamint kiválóan hasznosították a gyakorlatban az elektronikai építés tudásanyagát is és 3D nyomtatással valósították meg elképzelésüket.

A diákok a városvezetőkkel a fejlesztési ötleteik három fő dimenziója mentén beszélgettek: gazdaságfejlesztés, élhető város és települési imázs. A középiskolások sorra vették a város lehetséges erősségeit és gyengeségeit, majd kitértek az egyes szakterületek vonatkozásában felmerülő lehetőségekre, problématerületekre, majd erre alapozva alkották meg a fejlesztési javaslataikat. A diákok bepillantást nyerhettek a városfejlesztés komplex folyamatába és az egyes szakterületek közötti harmónia megteremtésének nehézségeibe.

A városvezetőkkel folytatott beszélgetés folytatódik az egyes szakterületek mentén a diákok kutatómunkáját erősítve és gyakorlati tapasztalataikat gazdagítva.