A kormány szerint a 21. századi közlekedést szavatoló beruházások nélkül nincs erős és befolyásos Magyarország. A szaktárca azonban leszögezte: „a régi rendszerbe nem öntünk új pénzt.” Így született meg Hazánk tízéves vasútfejlesztési stratégiája. Vendégszakértőinkkel azt elemezzük, miként lehet a kötött pályáké a főszerep a magyar közlekedési rendszerben. Reális-e Hazánk európai nagysebességű hálózathoz csatlakozása, miközben jelenleg még a hagyományos vasúti forgalom napi üzemeltetése is kihívásokba ütközik a leromlott állapotú infrastruktúra és járműállomány miatt? Eljöhet-e a vasút második aranykora Magyarországon? S ha igen, hogyan biztosítható annak az anyagi–politikai fedezete? Április 18-i pódiumbeszélgetésünkön a fenti kérdésekre keressük a választ.
Időpont: 2024. április 18. 17:30
Helyszín: MCC Scruton – Budapest, Tas vezér utca 3-7.
Előadók:
- Feldmann Márton, a Közlekedéstudományi Egyesület vasúti tagozatának elnöke
- Spohn Márton, vasúti személyszállítási szakértő
Moderátor: Tóth Bálint László, MCC Politikatudományi műhely
Esemény nyelve: magyar